Неділя, 26.05.2019, 09:57
Вітаю Вас Гість | RSS

Збаразька санаторна школа-інтернат

Меню сайту
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Пошук
Соціальні мережі

Поради батькам

НЕЦЕНЗУРНІ СЛОВА

ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ СПІЛКУВАТИСЯ БЕЗ НИХ?

 

     Історія вживання так званих брудних слів нараховує щонайменше тисячу років. Ще Володимир Мономах у своєму «Повчанні» радив «не лютитися словом, не хулитимовити... язик стримувати». Був час, коли вживання слів «ад» і «чорт» закінчувалося серйозним покаранням для дітей та соціальною ізоляцією для дорослих. Сьогодні ми допускаємо вживання лайки та вульгаризмів. Існує багато субкультур, де використання таких слів — звична практика. Під впливом фільмів і програм, які прагнуть вразити й розважити будь-яким способом, ми отримуємо стійкий іму­нітет до цих висловів. Фактично, нам нерідко доводиться чути від школярів «триповерхові» ви­словлювання у шкільних коридорах, їдальнях та на дитячих майданчиках. 

Чому ж діти використовують брутальні слова і лайку?

 

1.  Малят приваблює емоційність, із якою ці слова вимовляють дорослі.

Так звані нецензурні вислови рано чи пізно з'являються у лексиконі кожного. Щоправда, діти часто не розуміють, що ці слова означають.Чому ж вони так охоче й точно повторюють негарні вирази? Їх насамперед приваблює емоцій­ність, із якою ці слова вимовляють дорослі. Від лю­дини, котра лається, буквально пашить безмежною самовпевненістю, її жести виразні, навколо неї виникає певне хвилювання та напруження. Ви­мовлені таким чином слова почують усі, хто поряд. Згодом це стає засобом привертання уваги.

 

2. Лайка вважається «ознакою дорослості».


   Річ у тім, що вживання таких слів — один зі шляхів утвердження незалежності, порушення табу.  Не дивно, що у суспільстві, де цінується до­росле життя та незалежність, вік тих, хто вживає лайливі слова й вульгаризми, знижується. До того ж, власні спостереження та виховні бесіди батьків наводять дитину на думку, що вміння вставити у свою мову міцне слівце є однією з ознак до­ рослості. Якщо батьки говорять, що вживати такі слова можна тільки дорослим, то, відповідно, ди­тина, прагнучи в усьому бути схожою на старших, свідомо вживатиме заборонені вислови у своєму мовленні.

Помітивши, що лайка шокує, діти починають використовувати нецензурні вислови, щоб ро­зізлити і подражнити.

 

3. Помста.

На жаль, лихослів'я та вульга­ризми — це звички, які легко набути, та від яких буває важко позбутися. Фактично, загрозлива кількість людей використовує таку мову як ек­вівалент експресивних виразів, які небагато до­дають і не несуть жодного змістового наванта­ження. Ці вислови нібито додають перцю. Деякі люди використовують усім відомі односкладові вкрай нецензурні слова з тою ж самою метою, що й «ну» чи «ви знаєте».

Про що свідчить уживання брудних слів? Коли вони використовуються нечасто, то ви­ражають сильні емоції, для яких людина не зна­ходить коректних відповідників. Лайка та вуль­гаризми, як очікується, вражають і передають від­разу та презирство. Коли нецензурні слова ви­користовуються часто, складається враження, що особа, яка їх вживає, погрожує чи залякує. Щоправда, для надто великої кількості людей лайливі слова та вульгаризми втратили своє по­чаткове (первинне) значення і стали хіба що сим­волами, за допомогою яких виражають думки та почуття на будь-якому, навіть найпримітивнішому рівні.

Що  ж  робити?

1. Стежити за власною мовою. Для попере­дження раннього вживання дитиною лайки до­рослим необхідно дбати про культуру свого мов­лення. Багато дорослих, вихованих людей, коли перебувають у стані афекту, вимовляють уголос усе, що вони думають про власні розумові здіб­ності та про ту справу, якою займаються.

2.    Підліткам потрібно пояснити, що люди вжи­вають такі слова лише у крайньому випадку, коли від відчаю їм уже бракує сил і слів. Учитель може запропонувати класу використовувати замість не­цензурних слів назви динозаврів, квітів чи овочів.  

 

 

 

Шановні батьки!
Пам’ятайте!

      Ваш особистий приклад – головний вихователь дитини. Бійки в родині, пияцтво, невлаштований побут виганяють дітей на вулицю, в підвали, на горища, в притони, приводять до трагічних наслідків. Якщо Вам дороге майбутнє ваших дітей – відмовтесь від шкідливих звичок, створіть в домі теплу затишну і добру атмосферу, станьте друзями Вашим дітям.

Шановні батьки!

      Тільки смерть дитини страшніша за звістку, що вона стала наркоманом, алкоголіком, злодієм, ВІЛ-інфікованим.

Щоб не дійшло до біди, Ви повинні знати:

• З ким товаришує Ваша дитина
• Де проводить вільний час
• Чи не пропускає занять у школі
• Де проводить вечори
• В якому вигляді або стані повертається до дому

Щоб не допустити горя, зверніть увагу на наступне:

• В домі з’явилися чужі речі. Звідки вони?
• В домі є запах паленої трави або синтетичних речовин
• В домі з’явились голки для ін’єкцій, дрібні частинки рослин, чимось вимащені бинти, закопчений посуд
• В домі з’явились ліки, які діють на нервову систему і психіку.

Зверніть увагу на зміну зовнішнього вигляду і поведінки

• Порушення координації рухів
• Підвищення збудженості або в’ялість
• Появу слідів від заштриків на венах
• Розширення або звуження зіниць

Щоб не допустити біди, не дозволяйте дітям та підліткам:

• Йти з дому на довгий час
• Ночувати у малознайомих для Вас осіб
• Лишати їх самих вдома на час Вашої відсутності
• Знаходитись пізно ввечері або вночі на вулиці, де вони можуть стати жертвою дорослих (насильство, карні дії)
• Носити чужий одяг
• Зберігати чужі речі

У разі виникнення конфліктної ситуації слід:

• Вислухати. Дати можливість кожному, втягнутому у конфлікт, висловити власну думку

• Визначити, в чому полягає проблема кожної дитини і чого кожна дитина хоче. Дітям часто буває важко зрозуміти точку зору інших

• Підсумувати. Своїми словами відобразити почуття дітей – для того, щоб кожна дитина зі сторони почула свої почуття, впевнилася, що саме ці почуття її хвилюють.

• Обдумати. Запропонувати дітям поміркувати про можливі шляхи виходу із конфліктної ситуації, записати їх на папері

• Оцінити. Дайте можливість дітям оцінити свої ідеї та вирішити, чия альтернатива сприйнятливіша.

• Прийняти рішення. Підсумуйте рішення і зупиніться на одному з них.

• Переглянути. Зупинившись на якомусь рішенні, ще раз перегляньте його. У разі необхідн6ості внесіть зміни

Корисні посилання
Вхід на сайт
Ми беремо участь

Copyright MyCorp © 2019